השימוש בריחות הוא חלק ממערך השיווק והפיתוח העסקי של רשתות שונות ובמיוחד של רשתות האופנה. רבות מהן החליטו להפיץ ריח מסוים ברחבי החנות כמו לדוגמה ריח פריחת השקד. מדובר בריח זהה בכל אחד מסניפי הרשת המפוזרים בכל רחבי הארץ מדן ועד אילת.
לאט לאט הלקוחות נחשפים לריח הייחודי והוא מתקשר בתת מודע לרשת האופנה הספציפית. עם הזמן, לקוחות שמסתובבים בקניון מריחים בשלב כלשהו של השופינג את שובל הריח של פריחת השקד והם כבר מבינים שהם נמצאים בסמוך לסניף של הרשת הרלוונטית, גם אם לא הרימו את הראש ולא קראו את שם המותג המתנוסס מעל החנות.
מדובר בשיטת שיווק חדשנית שמטרתה לסחוף את הקהל פנימה לתוך החנות ללא תכנון מוקדם כדי שייחשף למוצרים החדשים ולטרנדים העכשוויים. מהרגע שהלקוח מצא פריט שמעניין אותו, מהר מאד הוא יגיע לחדר ההלבשה ומשם הדרך לקופה קצרה מאד. הריחות יוצרים הרבה רכישות לא מתוכננות ובכך מעלים את הפדיון היומי ברשתות הללו.
שיטות שיווקיות להעלאת רמת המכירות בכל חנות
מעטפת השיווק ברשתות השונות יוצרת מעת לעת שפה שיווקית חדשה אשר פונה ללקוחות ומציע להם מסרים שונים באמצעות השימוש בריח, שבסופו של דבר יובילו אותם לאחת מחנויות הרשת.
שיווק על ידי הפצת ריחות היא דרך שהוכיחה את עצמה כדרך שעובדת. בזכות הריח, הלקוח נכנס לחנות מעריך את המותג ואת הפריטים שמיוצרים על ידה, רוכש בה מוצרים וגם יגיע אליה שוב ושוב לעומת חנות סמוכה שאין בה ריח והלקוח לא יחוש כל משיכה להיכנס אליה.
השפעת הריח על המוח האנושי
הריח משפיע בצורה מאד נעימה על המוח, מנטרל אותו מחשיבה על נושאים רבים אחרים והאדם די ממוקד בכל מה שקורה בחנות הספציפית. ההנאה הרבה גורמת לכך שהוא חושב מחשבות חיוביות נהנה מאד מחוויית הקניה בחנות זו הרבה יותר מאשר בחנויות אחרות ולכן גם נגרר לרכישות לא מתוכננות.
טרנדים עולמיים תוך שימוש בריחות
ישראל מושפעת מאד מטרנדים עולמיים במיוחד בתחומי האופנה והקוסמטיקה. בערים רבות בעולם ובמיוחד בבירות האופנה אפשר להריח ריחות נעימים מאד בכל חנות שמכבדת את עצמה. הריחות המרגיעים מעניקים אווירה ביתית ומחבקת לכל לקוח ולכן הוא נהנה לשהות בחנות, הוא לא מגביל את עצמו בזמן אלא נהנה מההיצע הקיים, רואה את המבחר הגדול וברוב המקרים מקבל החלטה על רכישת פריטים נבחרים.
זו הסיבה שגם בישראל נרתמו לאג'נדה זו ומספרן של רשתות האופנה והקוסמטיקה שהנהיגו את הפצת הריח הנבחר המייחד אותן בחנויות שלהן ברחבי הארץ, רק עולה ועולה בכל שנה.
רכישת מכשירים להפצת ריחות
בחנויות קטנות נהוג להתקין מבשמי אוויר – מכשיר בעל גליל אחד של קפסולת ריח המופעל בעוצמה על פי הצורך. בשעות שבהן קיים קהל רב בחנות הצפופה, מעלים את עוצמת הריסוס לדרגה גבוהה כדי שכולם ייהנו מהריח האופף את החנות וכשיש כמות דלילה של לקוחות בשעות בערב, מפחיתים את עוצמת הריח.
בחנויות גדולות יותר, מתקינים מכשיר הכולל שני גלילי ריח המופעלים על פי גלי הלקוחות הנכנסים ויוצאים לאורך היום. בחנויות ענקיות המשתרעות על שטחים של אלפי מטרים מרובעים או על פני כמה קומות, משתמשים במכשירים גדולים המותקנים בגובה וכוללים שישה הגלילים של ריח המפיצים את הריח כך שכל הקהל יחוש בכך.
בחירת ריחות על ידי רשתות אופנה וקוסמטיקה
רשתות אופנה וקוסמטיקה המעוניינות להצטרף למעגל הנהנים מהפצת הריח בחנויות, מתחברים לאחד הריחות הקיימים לבחירה, שאינו קיים כבר בחנויות של מותג אחר.
אם הדרישה היא לריח חדש ולא מוכר, מייצרים את הריח על פי הדרישה הייחודית כדי ליצור בידול עבור רשת החנויות הספציפית.
מידע נוסף לקריאה –